.


Naboerne Kommer


Anholt Fyr og Gellerupparken

Vi fortæller ikke længere historier på denne blog. 'Naboerne kommer' var vores 2010-projekt. Nu kan man følge os på http://www.detperifereselskab.dk/



torsdag den 19. august 2010

Det er mig, der er logbogsføreren

For at lægge et indlæg her på bloggen, må jeg 85 trin op ad fyrtårnets lange snoede trappe. Deroppe kan jeg finde det vindue, hvorfra mit modem kan få forbindelse til mobilnettet.

På fyrgården, hvor jeg ellers sidder og skriver, er der ikke mobildækning. Og i fyrtårnet er der kun en god, stabil dækning ved dette ene vindue.

Med blåt lys i modemmet sidder jeg der i vinduesnichen og lægger budskaber på bloggen. Hvis jeg løfter blikket fra skærmen og kigger ud af vinduet, ser jeg ud over Ørkenens gule, øde landskab. Om aftenen ser jeg stjernerne. Og havet hører jeg hele tiden.

Det er mig, der er logbogsføreren. Jeg skriver vores fælles historier. Det er mine ord, min udlægning, mine historier, min version. Det er ikke sikkert, det er sandheden. Det er ikke sikkert, de andre vil have skrevet historien på samme måde. Men nogen skal jo fortælle. En må tage ordet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar